چطور میکروپلاستیک ها از آب شرب حذف کنیم؟

به گزارش طب اصیل، قطعات ریز میکروپلاستیک، از راه غذا و نوشیدنی وارد اعماق بدن ما می شوند و حالا راهکار مناسبی برای حذف این ذرات کوچک سفارش شده است.

غزال زیاری: ذرات میکروپلاستیک اینروزها همه جا هستند و از طرق مختلف، از آب شرب گرفته تا غذا، وارد بدن انسان می شوند؛ اما اخیراً دانشمندان راهی ساده و مؤثر برای حذف این ذرات میکروپلاستیک از آب یافته اند.

تیمی تحقیقاتی از دانشگاه پزشکی گوانگژو و دانشگاه جینان چین، آزمایش هایی را بر روی آب نرم و آب سخت شیر (که املاح و مواد معدنی بیشتری دارد) انجام دادند و پیش از جوشاندن این نمونه های آب، نانوپلاستیک ها و میکروپلاستیک ها (NMP ها) را به آنها اضافه کردند و سپس هرگونه رسوب دیگری را فیلتر کردند.

ساده تر از چیزی که فکرش را می کنید
در برخی موارد، نانوپلاستیک ها و میکروپلاستیک ها (NMP ها) تا ۹۰ درصد با فرایند جوشاندن و فیلتر کردن آب حذف شدند؛ هرچند که میزان اثربخشی بر مبنای نوع آب متفاوت بود. مزیت اصلی این شیوه اینست که بدین ترتیب اغلب مردم می توانند با استفاده از ابزارهای ساده در آشپزخانه شان، این کار را انجام دهند.

محققان در مقاله خود دراین باره نوشتند: «استراتژی ساده جوشاندن آب، سبب حذف NMP ها از آب لوله کشی خانگی خواهد شد و بدین ترتیب میزان ورود NMP ها به بدن ما از راه مصرف آب را کاهش خواهد داد.»

منبع: