محققان هشدار می دهند؛ ترومای دوران کودکی می تواند خطرات سلامت را برای یک عمر افزایش دهد

به گزارش طب اصیل، یک مطالعه جدید اخطار می دهد که محرومیت، بی توجهی و سو استفاده در دوران کودکی می تواند خطر مبتلا شدن به مشکلات سلامتی را در طولانی مدت افزایش دهد.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، دکتر «جورج اسلاویچ»، محقق ارشد و مدیر لابراتوار ارزیابی و تحقیقات استرس دانشگاه لس آنجلس، اظهار داشت: «استرس در ۹ مورد از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر امروزی دخیل است. زمان آن فرا رسیده است که این آمار را جدی بگیریم و غربالگری استرس را در تمام کلینیک های کودکان و بزرگسالان آغاز نماییم.»
برای این مطالعه، محققان داده های بیشتر از ۲۱۰۰ شرکت کننده را در یک مطالعه طولانی مدت که توسط مؤسسه ملی پیری تأمین شده بود، تحلیل و بررسی کردند.
تیم پژوهش صدمه های مختلف دوران کودکی که توسط شرکت کنندگان گزارش شده بود نظیر مشکلات مالی، سوء استفاده، بی توجهی، زندگی جدا از والدین و دریافت آرامش روانی را بررسی کردند.
شرکت کنندگان همینطور نمونه هایی را عرضه کردند که به محققان اجازه می داد ۲۵ نشانگر زیستی مختلف بیماری را بررسی نمایند و آنها گفتند که آیا دچار ۲۰ بیماری اصلی مختلف تشخیص داده شده اند یا خیر.
نتایج نشان داد که خطر مشکلات سلامتی در مردان و زنان با میزان استرس دوران کودکی آنها افزایش خواهد یافت.
محققان همینطور دریافتند که اثرات استرس بین مردان و زنان متفاوت می باشد.
نتایج نشان داده است که استرس دوران کودکی تاثیر بیشتری بر متابولیسم زنان نسبت به مردان دارد.
از سوی دیگر، به نظر می آید سوء استفاده عاطفی و بی توجهی بر اختلالات خونی، مشکلات سلامت روانی و رفتاری و مشکلات تیروئید، اثرات سلامتی بیشتری نسبت به زنان بر مردان دارد.
اسلاویچ در بیانیه خبری دانشگاه اظهار داشت: «بیشتر اشخاصی که استرس قابل توجه یا صدمه های اولیه زندگی را تجربه کرده اند هیچگاه مورد ارزیابی قرار نمی گیرند. این یافته ها اهمیت حیاتی غربالگری استرس در محیط های بالینی را برجسته می کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.