درمان دردهای مزمن با طلا!

به گزارش طب اصیل، وقتی به طلا فکر می کنید، احتمالا تصاویری از جواهرات یا شمش به ذهنتان خطور می کند. اما محققان دانشگاه لینشوپینگ سوئد در روشی جدید موفق به ایجاد نانوسیم های طلا و توسعه الکترودهای نرمی شده اند که میتوان از آن برای ارتباط با سیستم عصبی انسان استفاده نمود.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبر آنلاین، به نقل از دیجیاتو، الکترودهای جدید مانند اعصاب طبیعی انسان نرم، قابل کشش و رسانای الکتریکی هستند و پیشبینی می شود که برای مدت طولانی در بدن دوام بیاورند.
رساناهای قدیمی مورد استفاده در الکترونیک، معمولا از فلزات سخت و سفت هستند. از سویی سیستم عصبی انسان بافتی نرم دارد. به جهت اینکه بتوان سیگنال دقیقی به مغز ارسال کرد، باید به رشته های عصبی شکننده بسیار نزدیک شد. اینجاست که محققان به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کردند.
برپایه گزارش TechSpot، محققان نانوسیم های طلایی را طراحی نموده اند که نرم و کششی هستند و می توانند به سیستم عصبی متصل شوند و راه را برای انواع جدیدی از ایمپلنت ها و رابط های پزشکی هموار کنند. این موفقیت می تواند برای درمان بیماری هایی مانند صرع، پارکینسون، فلج یا درد مزمن سودمند باشد.