محققان چینی می گویند؛ افزایش مشکلات سلامت روان ماه ها بعد از حمله قلبی

طب اصیل: یک مطالعه جدید نشان میدهد که بستری شدن در بیمارستان برای یک عارضه اورژانسی در رابطه با قلب می تواند تأثیرات عمیقی بر سلامت روان فرد داشته باشد.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، برمبنای نتایج پخش شده، افرادی که به سبب حمله قلبی، سکته مغزی یا سایر بیماریهای در رابطه با قلب در بیمارستان بستری شده اند، ۸۳ درصد بیشتر احتمال دارد که در سال بعد مبتلا به اختلال روانپزشکی شوند.
همچنین پژوهشگران دریافتند تا نزدیک به هشت سال بعد، افرادی که در بیمارستان بستری شده بودند، ۲۴ درصد بیشتر احتمال داشت که به یک مشکل روانپزشکی مبتلا شوند.
دکتر «هوان سونگ»، محقق ارشد و پروفسور اپیدمیولوژی در دانشگاه سیچوان چین، اظهار داشت: «اگر شما یا یکی از عزیزانتان به سبب بیماری قلبی در بیمارستان بستری شده اید، آگاه باشید که ممکنست مشکلات روانی در حین بهبودی ایجاد شود.»
سونگ اضافه کرد: «نظارت بر علایم اضطراب، افسردگی یا افکار خودکشی بسیار اهمیت دارد. این چالش های سلامت روان رایج و قابل درمان هستند.»
برای این مطالعه، پژوهشگران سابقه سلامت روانی نزدیک به ۶۴۰۰۰ بزرگسال بریتانیایی را که میان سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۲۰ به سبب مشکلات قلبی یا سکته در بیمارستان بستری شده بودند، تحلیل و بررسی کردند.
آنها با ۱۲۸۰۰۰ نفر دیگر که از نظر سن، جنسیت و وجود سایر بیماریهای جدی اما غیر در رابطه با قلب همسان بودند، مقایسه شدند.
نتایج نشان داد در سال اول بستری شدن در بیمارستان، میزان تشخیص سلامت روان در بین بیماران قلبی حدودا دو برابر افراد بدون مشکل قلبی بود.
خطرات اضطراب، افسردگی و رفتارهای خودکشی بعد از بستری شدن در بیمارستان به سبب بیماری قلبی بیشترین افزایش را داشته است.
سکته های مغزی خصوصاً برای سلامت روان خطرناک هستند و بالاتر از سه برابر خطر ابتلاء به اختلالات روانپزشکی یا مبادرت به خودکشی را در یک سال می افزایند. پژوهشگران اضافه کردند که بعد از سال اول، این خطر ۴۹ درصد بیشتر بود.