این قاشق ژاپنی، طعم اومامی می دهد

به گزارش طب اصیل، یک شرکت ژاپنی قاشقی الکترونیکی را در تعداد محدود ساخته است که می تواند طعم غذاهای کم نمک را بهتر کند. قاشق ژاپنی برای این کار از تحریک الکتریکی زبان و القای مزه اومامی استفاده می نماید.

غزال زیاری_ اگر بنا به هر علتی، از ممنوعیت های پزشکی گرفته تا کوشش برای حفظ سلامت شخصی تان، نمک را از رژیم غذایی تان حذف کرده اید، خبر خوبی برایتان داریم.

همه ما می دانیم که صرف غذا بدون نمک، اصلاً لذت بخش نیست و طعم جذابش را از دست می دهد؛ ولی اکنون یک شرکت ژاپنی به کمک شکموها آمده؛ کمپانی Kirin ژاپن مدعی شده که یک قاشق نمک برقی ساخته است که می تواند این مشکل را حل کند.

طبق توضیح این کمپانی، در قاشق نمک برقی طراحی شده توسط آنها، محلولی وجود دارد که با استفاده از الکترودهایی، کمی برق به زبانتان وارد می نماید تا بدین ترتیب به زبان کمی شوک نمکی بدهد.

رویترز در گزارشی به این نکته اشاره کرده که این قاشق، جریان الکتریکی کوچکی را برای متمرکز کردن مولکول های یون سدیم بر روی زبان بوجود آورده و طعم شور غذا را تقویت می کند؛ این چیزی مثل طعم اومامی است (اومامی در بعضی دسته بندی ها و فرهنگ ها، در کنار مزه های اصلی شیرین، ترش، شور و تلخ، بعنوان یک مزه اصلی دیگر تعریف شده و مزه ای نزدیک به طعم گوشت پخته و عصاره گوشت دارد)

این شرکت اعلام نموده که هدف از ساخت این قاشق اینست که مردم بدون آنکه از بی نمک بودن غذا اذیت شوند، به رژیم های غذایی سالم تشویق شوند.
ایده ساخت قاشق جادویی
کمپانی کایرین با مشارکت با پروفسور هومی میاشیتا از دانشکده علوم و فناوری دانشگاه میجی ژاپن، موفق به آزمایش و ساخت این قاشق ها شدند. آنها این فناوری را در مجموعه ای از چاپستیک هایی (چوب های مورد استفاده برای صرف غذاهای شرق آسیا) که از راه سیم به یک بسته باتری که به مچ دست متصل می شدند، آزمایش کردند. آنها مدعی شدند که این چاپستیک ها طعم شوری را تا ۵۰ درصد می افزایند.

منبع: